SHOP PRODUCTS
Houzz Logo Print
cristinaoslo

Presentation - in English ou en Francais

cristinaoslo
18 years ago

(Translation in English will follow)

Vous l'avez peut-être déjà fait - mai si non, je propose une petite presentation de chacun - de nous mêmes, nos jardins et nos roses prefeés - pour ainsi pouvoir nos connaitre un peu mieux.

Je m'appelle Cristina, j'ai 43 ans, et j'ai deux filles de 6 est 9 ans qui aiment les roses et un mari qui deteste le jardinage. J'habite pres d'Oslo, en Norvège et j'ai un jardin de 600 m2 - y compris la surface de la maison - c'est donc un jardin relativement petit. J'ai 250 rosiers, de 150 sortes differents, et 10 000 bulbes de printemps - surtout des tulipes et des crocus.

J'ai une terre très lourde et argilleuse, et beaucoup de pierres, et c'est donc un travail immense chaque fois que jeg veux planter un rosier. Mon plus grand defi c'est le froid. L'hiver on peut avoir jusqu'a moins 25 C.

Mes roses preferès sont les roses anciennes, et je compte Zephirine Drouhin, Louise Odier, Leda, Hippolyte, Jenny Duval, Tuscany Superb et Honorine de Brabant parmi mes favorits.

Et vous autres? Quest-ce que vous avez envie de nous raconter sur vous même ou sur vos jardins?

English

You have perhaps already done it - but if not, I propose a small presentation of each one of us - of yourselves, your gardens and your favourite roses - so that we can all get to know each other better.

My name is Cristina, I am 43 years old, and I have two daughters aged 6 and 9 who love roses, and a husband who hates gardening. I live close to Oslo, in Norway and I have a garden of 600m2 - included my house - so it is a relatively small garden.I have 250 roses of 150 different kinds, and 10 000 spring flowering bulbs - mostly tulips and crocuses.

My soil consists of heavy clay and stones, so it is an immense work every time I am to plant a new rose. My greatest challenge is the cold. The temperatures may drop to minus 25 C in the wintertime.

My favourite roses are the antique roses and I consider Zephirine Drouhin, Louise Odier, Leda, Hippolyte, Jenny Duval, Tuscany Superb and Honorine de Brabant to be among my absolute favourites.

So what about you? What would you like to tell us about yourself or your garden?

Comment (1)

Sponsored